Leg på vandet

18. august 2019 14:00 , af Jørgen Glud

”Leg på vandet” i Tange Roklub lørdag den 31. august.

”Leg på vandet” er åbent hus for børn og barnlige sjæle. Det er en dag, hvor vi gerne vil vise vores klub frem og vise hvilke muligheder, der er for at komme ud at boltre sig på Tange Sø, om det bare er en enkel gang eller det er for at dyrke dejlig motion.

Rosport er en sport, hvor man kan sidde og dyrke en alsidig motion. Man kommer ud i naturen og oplever årstiderne i al slags vejr.

Vi står snart foran et smukt og farverigt efterår med alle de oplevelser, det giver med fugle, farver og ikke mindst en tur op til Duens bro for at høre kronhjortenes brølen.

Vi har en årlig tur fra Silkeborg til Svostrup Kro, hvor vi spiser frokost, derfra videre til Duens bro hvor vi drikker kaffe og spiser hjemmebagt kage og så hjem til Tange.

Vi har også mange andre gode ture.

Lørdag den 7. september er en af de store oplevelser med Tour de Gudenå, hvor ca. 700 kajakker dyster om at komme til Randers. Der startes i Silkeborg på 70 km, i Ans på 42 km og en junior-og senior tur fra Ulstrup på 23 km. For nogen gælder det om at komme først og hurtigst, der er altid et par verdensmestre med, og for andre er det bare at gennemføre og få en stor oplevelse.

Der er mulighed for at komme på vandet både for store og små og vi vil døbe vores nyindkøbte børnekajakker og så vil vi selvfølgelig servere kaffe med hjemmebag, der vil også være mulighed for at få en pølse med brød.

Så husk at komme til Tange Roklub lørdag den 31. august fra 10.00 til 15.00

Mvh.