2019 Tur til Svostrupo Kro

Turen til Svostrup Kro

Der var meldt om heldags regn og end del vind, så da vi mødtes i klubben tidlig lørdag morgen, blev der lavet om på det aftalte.

Karsten havde meld fra p.g.a. af forkølelse, så Kent trådte til i stedet, da de ”mere seje” valgte at ro Silkeborg – Tange.

Vi kørte til Silkeborg, og ville sætte i under motorvejs broen, men den sædvanlige vej derned var fyldt med vand, men heldigvis kunne vi lige snige os gennem tunnelen. Poul måtte godt nok bakke et par gange for at komme rundt. Men vi kom ned til vandet, fik båden gjort klar, og drak kaffe i tørvejr under broen. Vi besluttede at vi ville ro op til slusen for at se hvor meget vand der var, men vi kunne ikke komme under en af broerne p.g.a. vandstanden. Så vi roede søen rundt halvanden gang, inden vi tog mod Svostrup kro, som vi nåede ved 12 tiden. Her måtte vi lægge til ved broen under vejen, gå op af skråningen og hen til kroen, da stien og haven ved Svostrup kro, stod under vand.

Ved ankomsten var de ”dovne” ankommet , men kajakroerne var ikke nået frem! De ville starte i Ørnsø, og det viste sig, at de måtte bærer over 2 steder p.g.a. for høj vandstand. De nåede først frem 1 time senere.

Efter en herlig frokost roede vi videre til Ans, hvor vi holdt kaffe pause. Nu var vi godt våde og trætte, så vi tog den direkte vej, skråt ned gennem søen og hjem til Tange Roklub, i alt 41 km. Vi holdt 12 km. i timen på åen, uden at bruge for mange kræfter, og de ca. 40 mm. regn der var faldet, kunne ses i bunden af både.

Kent