En fortælling om morgenroerne

Morgenroerne er en gruppe af overvejdende 60+ der har mulighed for at ro inrigger og kajak om morgenen, andre medlemmer er også velkomne. Vi har ror for motionens skyld, men bestemt også for det gode sammenhold. Naturen får helt naturligt en stor plads, her er alt fra plagsomme skarver til havørne....
Vi ror hver onsdag og fredag morgen kl. 8, og vi ror året rundt.
Hvis der er is på søen eller det blæser rigtig meget, mødes vi alligevel, for så er der mulighed for at ro i roergometer, gøre lidt gymnastik eller gå/ løbe en tur.
Vores roture strækker sig typisk over 2 timer, hvor vi ror mellem 11 og 13 km. Når alle igen er på land, samles vi i opholdsstuen og drikker fælles kaffe og spiser et stykke brød.
Vi betaler et mindre beløb for kaffe og brød. Dette bevirker at vi løbende har et overskud, som vi så bruger til ture, som kan være besøg i andre roklubber, ture til særlige naturområder, museumsbesøg o.s.v.
Vi er meget fleksible i forhold til hvad medlemmerne formår, så alle kan være med. Der er dog samme krav til 60+ som til andre medlemmer af roklubben, nemlig at man skal være mobil, og kunne svømme 600 m.
Vi tager løbende nye medlemmer ind, som bliver instrueret af erfarne inrigger-instruktører.